"Mats away, the floor is soft enough"

02.08.2018

Čtvrteční Intermediate II lekce s Rayou. Asi hodinku před lekcí jsme si daly výborné kafe s Péťou. Nedivím se, že se trochu klepu, a to jsme ještě nezačali, mám neblahé :) tušení. Jasně jak jinak. Urdhva Hastasana do Uttanasany asi 10x v rychlosti blesku, skoky do Chaturangy a zpátky. Spontánní radost přichází okamžitě do celého mentálního pole, během 3 minut z nás leje, kouknu na Petru vpravo a má mokrý triko a v mini pauzách sotva stíhá utírat pot. Já podobně. Upravit vlasy, triko, trenky ;) a jedeme dál. "Podložky pryč, brzdí vás. Podlaha je měkká dost" To se teprve skvěle skáče.

Skáčeme (teda někdo se doplazí) vedle dlaní, před dlaně, mezi dlaně, proskoky skrze paže. Proskoky do Navasany, AMS, Malasany, a pak břicho a pár známých základních stojných ve variacích, které jsem nikdy nezažila, které se tak stávají opět zábavnější. Krátká Savasana uprostřed, super chladící mramorová podlaha je blaho pro rozpálené tělo. 

Dnes jsem se bavila s jednou Indkou, která hodí pravidelně 3 roky na ranní páteční lekce a říkala, že pokaždé ten učitel vymyslí něco nového a jiného a tolik jí to baví. Náhodou jsme obě cvičili na praxi sekvenci na kyčle, kterou učila Devki, kde byly zahrnuté průpravy a variace na Mulabandhásanu, hravou lehkou formou. Znovu si uvědomuji, jasně, vždyť je to radost, proč víc nezkouším všechno, co je v Light on Yoga?

Raya hovoří o tom, že pokud se člověk chce posunout na cestě, je třeba se oddat a zavázat k praxi, a stát se skutečným praktikujícím, vystoupit z toho, aby cvičil podle schémátek a poznámek sekvencí, ale začal experimentovat se sebou, a se způsobem praxe. To je to, co se snažil předat Guruji, stát se skutečným praktikujícím, ne občasným cvičícím, ale zkoumajícím sebe.

Už tento rok nepíšu každou sekvenci co sleduju, chytám spíš princip, jen některé body, a ani tady to moc psát nebudu, i když vím, že to pár lidí cvičilo podle blogu z min.roku, ale spíše všechny zvu na lekce v Praze :) budu jim věnovat první týden před začátkem kurzů a asi nějaký intensive.

tak jednou :) pro nadšence - prostě si s tím hrajte 

notes: 

- podložky klidně pryč - "the floor is soft enough"

- menstruace sedící předklony, a pak podepřená viparita dandasana na lavici

- ne pro lidi se zdravotními problémy 

- mezi vším jsou skoky,  ať už nahoru nebo dolů, tam kde jsou symetrické pozice dělejte

Here you go:

AMV - AMS - UBaddhanguliasana - AMS - UMS - AMS - UMS - AMS - UMS 

UH - UTT - UH - UTT - UH - UTT - UH - CHD - UTT - CHD - UTT - CHD - UTT

UTT press palms to floor, concave back, weight on palms, to extend spine, tighten knee caps, thighs back, buttock bones forward, otherwise forward bend will not happen

UTT - CHD - UH - MALA with arms up - UTK - MALA - UTK - AMS - MALA

recover in Tadasana and observe the breath

UH - UPEP (urdhva prasarita ekapadasana)  R leg 3x , L leg 3x (legs have to move properly) 

AMS - UPEP jump fwd  R leg 3x, L leg 3x (now trunk and hips have to move) upper leg shooting up, head down

VÍRA I. - R leg fwd 3x, L leg fwd 3x , both feet have to land at the same time, fast

AMS - UTT jump with feet ouside of palms on floor, elbows bend, jump to AMS 6x-10x, head down, loose the fear

outside of hands - jump as far with feet in front of palms as possible - AMS - UTT- AMS - UTT 6-10X (soft landing) whole body has to move

UTT - jump inside of hands feet together

now switch, 1 jump outside hands, 1 jump inside hands, head down

hips have to move, lifting buttock - big jumps, when there is fear the head is lifting up and eyes look fwd, head down

AMS - jump to Swastikasana/as if Lolasana/Gomukhasana - DANDA - crossing ankles under the body, R leg goes faster, still on palms as if we want to jump through 4x R, 4xL or according to needs

AMS - jump through to NAVASANA - UH - MALA - URDHVA PRASARITA PADASANA - MALA - UH - MALA 

UPP - NAVA - AMS - NAVA - AMS - NAVA 10X

UTT - NAVA - proskok do CHD - AMS - NAVA

Tadasana recover

TADA - rychlé odskoky chodidly - pravé dopředu a levé dozadu v jeden moment, obě chodidla odskočí vertikálně R l 3x, L l  3x, sledujte rovnováhu

odskoky 3 x do stran

TRIKON - prostředníček se dotýká země, if you cannot reach, wider distance see how much weight you have on feet - hned navázat UPKona - p.dlaň paralelně se zemí, elbow locked, jakoby byla na bloku, ale těsně nad zemí, work of legs

from here VÍRA II. - arms up, rotate trunk to left, arms down as in Tadasana, see what happens with the chest, finally arms to sides, see if you can breath more and space in chest was created

from here VÍRA I. repeat arms sideways, down, up - then directly to VÍRA III.  arms forward, backward

short Savasana

SIRSASANA - just before you go to Sirsa - do again Urdhva Prasarita Padasana and be there to refresh the feeling in body - then go to Sirsa

URDHVA DANDASANA - SIRSASANA rest - UD - S 10x many times

HALASANA - ARDHA HALASANA feet on wall - long stay

SAVASANA, those who need PRONE SAVASANA

:) já děkuji za jedinečný prožitek opět


Malasana II variace
Malasana II variace